Sunday, May 22, 2011

Sinema Perdesinden Akilda Kalanlar...



Incir Receli

Ben insanları arabaların camlarına vuran yağmur damlalarına benzetiyorum.Bazen bir damla aşağı doğru kayarken başka bir damlaya karışıp güçlenerek daha hızlı ilerler.Bende sana karıştım aşkım...İnsanlar acımasız ,savurgan hiç birşeyin sonu gelmiyecekmiş gibi davranıyorlar.Bir gün şöförün camı açabileceğini hiç düşünmüyorlar.....Seni Seviyorum... 
..Asil    ucuz    olan    ne   biliyor  musun? ..... bes kurus vermeden savurdugunuz yargilariniz.....



Dokunmayı anlat bana,
Parmak uçlarında atışını yüreğin...
...
Bana "senli" bir masal anlat,
Gökten hiç elma düşmesin sevgili...


Fikrimde tarifsiz gülüşün
Cebimde koca bir "Hoşça"kal...

Piyanist
Bizi yaralarsanız kanamaz mıyız?
Bizi gıdıklarsanız gülmez miyiz?
Bizi zehirlerseniz ölmez miyiz?

Ve bize karşı yanlış davranırsanız,
intikam almaz mıyız?
 Kaybedenler Kulubu



Bazen büyük farklılıklar insanları birbirine daha da yakınlaştırır.
- Geçen cumaya gittim.
-Ne zaman?
- Salı. Ben hep salıları giderim, daha sakin olur.
İnsanın yer yüzünde kendisine en uzak olduğu nokta, kendi sırtıdır aslında.
Ölümün olduğu yerde daha ciddi ne olabilir ki ?
“Kaybedenlik bir durum, seçim. Yalnızca oturmak ve seyretmek, beklemeyi bilmek. Bunun içinde Heidegger de var, Camus de, Sartre da, Nietzsche de… Bir nevi eylemsizlik, tamamıyla bir bakış açısı; bir şeyi kaybetmekten değil. Dinginlik hali, sakinleşmeyle örtüştüğünü söylemek mümkün. Vazgeçişin tersi çünkü bir kaybeden intihar etmez, ulaşacağı, değer verdiği bir şey yoktur. Değerli olan her şey değer verdiğimiz kadar var. Bir bilgelik arayışı…”
Bunca insan yalnızken neden bunca insan yalnız?
Hiç aradığın şeyi bulduğunda, bulduğun şeyin aradığın şey olup olmadığına dönüp baktın mı ?
Kadınlar, seni sen yapan özelliklerine aşık olurlar, sonra da o özellikleri senden almaya çalışırlar.
Yalnızlıkla öyle güzel dalga geçiyordunuz ki; sonraki akşamınınkini de dinleyeyim ondan sonra yaparım, dedim. Farkında olmadan baktım ki, sürekli sizin programı bekler oldum. Beklerken de bir baktım ölmeyi unutmuşum.
- Nasılsın?
-Standart.
- Üff eski sevgilimi hatırladım ya.
  -Hangisini?
- Ya,işte onu! Hatırlayamadım.
Cevabı olmayan herhangi bir şeyin sorusu da olmaz zaten sayın dinleyen. Sorular sadece cevabı duymak isteğiyle var olurlar.

Bir kürenin üzerinde yapılan bütün yolculuklar, aslında yalnızca başlangıç noktasına yaklaşmaya yarar.
Rutine dönüşen her şey, sıkıcıdır aslında. Ya bu yüzden komşunun bahçesindeki çimen bize hep daha yeşil gelir, her zaman.
Aşık olmak anlık bir şey. Birden her şeyin çok parlak göründüğü, birden en pastel renklerin bile ısınmaya başladığı, birden tüm yemeklerin, çok daha lezzetli olduğu bir an bu.
Ask Tesadufleri Sever



Aşk tesadüfleri sever
Kader ayrılıkları 
Yıllar geçmeyi sever 
İnsan aramayı 
Güller açmayı sever 
Zaman soldurmayı 
Eller birleşmeyi sever 
Yollar ayrılmayı 
Herkes geçmişi öder 
Bir yol ayrımında 
Başlamak istersen 
Yeni bir hayata 
Gölgeni yedek 
Bırak ardında 
Hayat tekrarları sever 
Kuşlar dalları sever
Kanatlarsa uçmayı.


Bazen ilk görüşte bilirsin, o insan senin kaderindir. Bazen bir ömür ararsın, bulunmaz...
Bir çerçeve gibidir hayat. Bazen dışına çıkamayacağın anlar olur;ama önemli olan çerçeveye koyduğumuz resimdir.
Bize senin için çok önemli olan kaybettiğin bir şeyi tek kelimeyle söyle.
İstanbul başkasının çocuğu gibidir. Gülünce seversin, ağlayınca bırakıp kaçmak istersin…

The Godfather(Baba)


 Dostluk ve para zeytinyağı ve su gibidir. 
Ailesiyle vakit geçirmeyen adam gerçek bir ‘adam’ değildir.
Para silahtır ama siyaset, tetiği ne zaman çekeceğini bilmektir.
En zengin insan, en güçlü arkadaşlara sahip olan insandır.
Düşmanlarından nefret etme bu senin yargılama yetini etkiler.
Hayatta kesin olan tek bir şey varsa,eğer tarih bize bir şey anlatabildiyse,bu herkesi öldürebileceğindir.
Friendship is everything. Friendship is more than talent. It is more than government.It is almost the equal of family. Never forget that.
Her büyük servetin arkasında bir suç gizlidir.
(Don Corleone) - Eli çantalı bir hırsız [avukat] eli silahlı bir hırsızdan daha çok çalar.
The Kite Runner(Ucurtma Avcisi)



Tek bir günah var, o da hırsızlık. Diğer tüm günahlar, hırsızlığın farklı versiyonlarıdır. Örneğin yalan söylersen başkasının doğruyu bilme hakkını çalarsın…
Artık Baba ‘ nın yanıldığını görebiliyorum ; bir Allah var . Her zaman da vardı . O ‘ nu burada , bu umutsuz , yılgın koridordaki insanların gözlerinde görebiliyorum . Burası Allah ‘ ın gerçek evi ; O’nu kaybedenler O’nu yine burada bulabilir – göz kamaştırıcı ışıkları , göğe yükselen minareleriyle o beyaz camide değil . Allah var , olmalı . Şimdi dua edecek O’na yakaracağım ; bunca yıldır O’nu ihmal ettiğim , yalan söylediğim , hiçbir cezaya uğramadan , özgürce günah işlediğim için…Birde O’na , bunca zaman görmezden gelip şimdi sıkışınca , sırf ihtiyaçtan başvurduğum için bağışlamasını isteyeceğim . Kitabın söylediği kadar merhametli , verici rahim olduğu için O’na yalvardığımı açıklayacağım….Yeter ki duamı kabul etsin , şu tek arzumu yerine getirsin : Hasan ‘ ın kanı ellerime bulaştı ; oğlunun kanının da bulaşmaması için Sana yalvarıyorum .

Titanik(Titanic)


Müzikle birlikte boğulacağız ; burası kesin birinci sınıf..
Fareler ne tarafa kaçıyorsa doğru yön o taraftır.
Changeling(Sahtekar)



-Akli sağlığım tamamen yerinde. Onlara da açıklayacağım bunu.

-Biliyorum. Ama ne kadar akıllı davranmaya çalışırsan o kadar deli görünürsün. Çok gülüyorsan sanrılar görüp, histeriden müzdaripsindir. Gülmüyorsan depresyondasındır. Arada kalırsan duygusal olarak gelişmemişsindir.

No comments:

Post a Comment